Bijzondere voorwaarden van Hola Pola
Bijzondere voorwaarden Hola Pola bv
Boeking en betaling van de reis
1. Het boeken van de reis gebeurt via het terugsturen van de ondertekende bestelbon aan Hola Pola bv en via het betalen van het gevraagde voorschot.
2. Het saldo dient uiterlijk 60 dagen voor de afreis aan Hola Pola bv betaald te worden.
3. De vluchten die Hola Pola bv voorstelt, kunnen meestal slechts 72u of minder in optie genomen worden bij de luchtvaartmaatschappij. Als u de vluchten via Hola Pola bv wenst te boeken, dienen die binnen die periode betaald te worden. Als het bedrag per overschrijving op rekening van Hola Pola bv wordt betaald, dient Hola Pola bv daarvan een betalingsbewijs te bekomen.
4. Op verzoek van de reiziger wordt na betaling van het voorschot en het vervoersbewijs onmiddellijk een aanvang genomen met de uitvoering van de overeenkomst en worden onmiddellijk de nodige reservaties en bevestigingen verricht. In uitvoering van de Wet op de Handelspraktijken en de Bescherming van de Consument en haar uitvoeringsbesluiten, geldt dat de consument (reiziger) geen recht heeft om van de aankoop af te zien.
Prijzen
5. De vermelde prijzen zijn altijd inclusief btw.
6. Niet-inbegrepen in de prijzen zijn: kosten voor reispas, visum, inentingen, verzekeringen, alle persoonlijke uitgaven; fooien en uitstappen die niet uitdrukkelijk als inbegrepen aangeduid staan.
7. Per bestelbon wordt een dossierkost van 40 EUR aangerekend.
8. Bij aankoop van een vliegticket via Hola Pola bv wordt een ticketfee van 50 EUR per persoon aangerekend.
9. De prijzen zijn berekend op basis van de tarieven en wisselkoersen voor het verblijf en de andere diensten in het buitenland die op datum van de bestelbon gelden; op de tarieven voor het vervoer die op datum van de bestelbon bekend zijn. Tot 21 dagen voor de vertrekdatum kan Hola Pola bv de prijzen verhogen. Zo de verhoging 10 % van de totaalprijs te boven gaat, kan de reiziger het contract zonder vergoeding verbreken. In dit geval heeft de reiziger recht op onmiddellijke terugbetaling van al de bedragen die hij aan Hola Pola bv heeft betaald.
10. Bij vluchten is de prijs pas definitief bij de uitgifte van het vliegtuigticket. Uitgifte van de vliegtickets kan enkel na volledige betaling.
Formaliteiten
11. De reiziger dient kennis te nemen van de informatie inzake de te vervullen formaliteiten die hem op de website of door Hola Pola bv worden meegedeeld.
12. Behoudens andere informatie op de bestelbon, dient de reiziger ten allen tijde te zorgen voor een geldig internationaal paspoort voor alle leden van het gezin. Indien nodig dient de reiziger te zorgen voor een visum, waarvoor hij alle kosten zelf draagt.
13. Indien geen internationaal paspoort vereist zou zijn volgens de informatie op de bestelbon, dienen alle reizigers, met inbegrip van de kinderen over een identiteitskaart met foto te beschikken. Kinderen die niet door hun ouders vergezeld worden, dienen een door de gemeente gelegaliseerd attest voor te leggen, waarop de ouders hun toestemming verlenen om alleen te reizen en waarbij de datum van aankomst en van vertrek uit het betrokken land vermeld is, evenals het adres waar ze hun vakantie doorbrengen en hun adres in België.
14. De reiziger staat zelf in voor eventuele inentingen. Gezien de reisorganisator geen medische bevoegdheid heeft, dient de reiziger de verstrekte informatie te evalueren met een bevoegde arts.
15. De reiziger is gehouden om Hola Pola bv de correcte schrijfwijze van de namen en correcte geboortedatum van alle reizigers waarvoor hij een reis bestelt mee te delen. Fouten in het doorgeven van deze informatie kunnen resulteren in kosten voor de reiziger. Hola Pola bv kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden indien de reiziger een verkeerd gespelde naam of verkeerde geboortedatum doorgeeft. Enkel officiële namen zoals die op uw reispas of identiteitskaart staan, worden aanvaard.
Bagage
16. De reisorganisator is niet aansprakelijk bij verlies, diefstal of beschadiging van bagage. In voorkomend geval moet de reiziger bij de afdeling verloren bagage van de luchthaven een property irregularity report invullen. Zonder dit document is het onmogelijk om een vergoeding te bekomen.
Reisduur en programma
17. De reiziger dient kennis te nemen van de gedetailleerde reisroute en bijzonderheden zoals vermeld in de reisinformatie die kort voor vertrek wordt bezorgd.
18. De vermelde dienstregelingen zijn indicatief. De reiziger dient in alle omstandigheden er rekening mee te houden dat deze zowel voor als tijdens de reis gewijzigd kunnen worden. Hola Pola bv raadt de reizigers aan om tijdens de reis de terugvlucht te herbevestigen. Zodoende is de reiziger ook op de hoogte van eventuele wijzigingen in de dienstregeling.
19. Wijzigingen in de dienstregelingen van vliegtuigmaatschappijen kunnen van invloed zijn op de
reisduur. De reiziger heeft geen recht op terugbetaling van de gehele of gedeeltelijke reissom indien de tijdstippen van vertrek en aankomst ten gevolge van een wijziging niet meer dan 36 uur afwijken van het oorspronkelijke tijdstip.
Aard van de reis
20. De reiziger bevestigt uitdrukkelijk op de hoogte te zijn van het avontuurlijke karakter van de reis, met het daar bijhorende mogelijk gebrek aan comfort en met eventuele programmawijzigingen ten
gevolge van plaatselijke omstandigheden in het bezochte land.
21. Gezien de aard van bepaalde reizen, dient de reiziger zich bewust te zijn van sommige risico’s en/of gebrekkige of bijna onbestaande medische hulpverlening, infrastructuur en communicatiemiddelen. De reiziger kan hierbij geenszins de aansprakelijkheid van Hola Pola bv of de lokale uitvoerders.
Annulering en wijzigingen door de reiziger
22. Elke annulering of aanvraag tot wijziging dient via e-mail gemeld te worden aan Hola Pola bv.
23. Bij annulering dienen de hierna vermelde vergoedingen in ieder geval betaald te worden door de reiziger, zelfs indien de annulering te wijten is aan toeval of overmacht:
a) Vervoersbewijzen: In geen geval worden de door de reiziger betaalde en uitgeschreven vliegtuig of andere vervoersbewijzen door de reisorganisator terugbetaald aan de reiziger. Tenzij de reisorganisator de gemaakte kosten bij de vervoersmaatschappij kan terugvorderen. In dat geval zal een terugbetaling enkel gebeuren ingeval de reisorganisator de terugbetaling van het vervoersbewijs door de vervoersmaatschappij heeft ontvangen.
b) Annuleringskosten: zijn variabel volgens het tijdstip van annulering:
- tot 60 dagen voor de afreis: 30 % van de reissom;
- van 60 tot 30 dagen: 50 % van de reissom;
- minder dan 30 dagen voor afreis of bij niet-aanmelding op de plaats van vertrek of afspraak: 100 % van de reissom.
24. Deze annuleringskosten kunnen eveneens toegepast worden indien Hola Pola bv bij niet tijdige betaling in toepassing van artikel 7 van de algemene reisvoorwaarden genoodzaakt is de beëindiging van de overeenkomst door de reiziger vast te stellen.
25. Wijzigingen aan een geboekte reis worden aanvaard mits betaling van de voorgestelde prijsaanpassing.
26. Hola Pola bv adviseert een annulatieverzekering af te sluiten bij een verzekeringsmaatschappij naar keuze.
Aansprakelijkheid
27. Hola Pola bv adviseert een reisbijstandsverzekering af te sluiten bij een verzekeringsmaatschappij naar keuze.
28. De burgerlijke aansprakelijkheid van Hola Pola bv is gedekt door zijn verplichte wettelijke beroepsverzekering.
29. Hola Pola bv is niet aansprakelijk voor onvoorziene gebeurtenissen, zoals nieuwe reglementeringen of verordeningen, ongevallen, epidemieën, oorlog, enz.
Hola Pola bv is niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiend uit vertragingen in het transport tengevolge van weersomstandigheden, defecten, stakingen, oorlog, wijzigingen van dienstregeling, of transportmiddel, enz. De hieraan verbonden kosten en schade zijn voor rekening van de reiziger.
30. De website www.prinsvanholapola.be werd opgemaakt volgens gegevens die ons bekend zijn. Indien zich wijzigingen voordoen in exploitatie, faciliteiten en diensten van de aangeboden producten zullen deze onmiddellijk na kennisname door Hola Pola bv worden meegedeeld.
31. De prestaties van Hola Pola bv nemen een aanvang en eindigen op de opstapplaats indien Hola Pola bv het vervoer van opstapplaats tot bestemming voor de klant heeft geboekt. Hola Pola bv is niet verantwoordelijk voor vluchten of ander vervoer die de reiziger zelf heeft geboekt.
Klachtenregeling
32. Voor geschillen die niet via de geschillencommissie opgelost kunnen worden, is alleen de rechtbank
van het arrondissement Antwerpen bevoegd. Belgisch recht is van toepassing
Hola Pola bv
Borsbeeksebrug 34/1 - B-2060 Antwerpen
RPR Antwerpen 0875.719.265 – Lic 7109